Prezentare proiect "PUNTE SPRE VIITOR"

Descarca document original rose.pdf

Titlul proiectului:

PUNTE SPRE VIITOR

Schema de Granturi pentru Licee (SGL)

Scop și principii de implementare

Scopul principal = îmbunătățirea calității serviciilor educaționale furnizate de liceele beneficiare și, implicit, creșterea ratelor de tranziție a elevilor către învățământul terțiar.

Principii fundamentale:

  • acces egal al tuturor participanților eligibil la informație privind scopul, activitățile și cerințele SGL;
  • acoperirea geografică - cuprinderea tuturor liceelor publice din țară identificate ca având performanțe scăzute;
  • abordarea cuprinzătoare * implicarea tuturor celor interesați la nivelul liceului, adaptându-se diseminarea informației către diferiți actori - directori, cadre didactice, elevi etc.;
  • implicarea comunității - consultarea și participarea, pe parcursul pregătirii propunerii de proiect și a implementării acestuia, a cadrelor didactice, elevilor, reprezentanților părinților, autorităților locale și grupurilor vulnerabile de la nivelul localității în care se află liceul;

Responsabilitate și răspundere în cadrul managementului de proiect și a utilizării fondurilor aferente Proiectului ROSE, prin includerea unor proceduri clare de pregătire și selecție, a unui management financiar transparent și corect și a unui sistem de management al informației eficient; și ^transparență și echitate în evaluarea propunerilor de proiect, prin acordarea granturilor în conformitate cu o metodologie agreată și diseminată public.

  1. Schema de Granturi pentru Licee (SGL)

2.1 Cui se adresează schema de granturi pentru licee

> 1.162 de licee de stat cu rata de promovare a examenului de bacalaureat < 90% sau rata de absolvire a claselor terminale de liceu < 95%.

Lista finală a liceelor eligibile:

Grupul țintă vizat: elevii de la clasa a IX-a până la clasa a Xll-a sau alte clase terminale înmatriculați în liceele beneficiare de granturi, în special elevii aparținând unor grupuri dezavantajate:

  •  provin din familii cu venituri mici
  •  discriminați pe baza identității/etniei (inclusiv romi)
  •  trăiesc în zone rurale sau alte zone în care nu există școli în proximitate
  •  au un handicap

 

Obiectivul general al proiectului: creșterea ratei de participare la exa - menul de bacalaureat și creșterea pro -movabilității la examenul de bacalau­reat, ținta strategică a PAS fiind asigurarea unei rute educaționale complete, coerente și flexibile.

, Obiectivele specifice ale proiectului :

OS1: creșterea numărului de absolvenți de liceu care se înscriu la examenul de bacalaureat - rata de participare mai mare cu 10% în fiecare an de proiect;

OS2: creșterea promovabilității la examenul de bacala ureat cu 10% la sfârșitul celor 4 ani de proiect;

OS3: dezvoltarea de competențe sociale, organizatorice și de comunicare prin creșterea motivației elevi - lor de a se implica în activități extra-școlare, în cei 4 ani de proiect.

Propunerea de proiect, cuprinde 3 tipuri de activități:

  1. Activități pedagogice și de sprijin:

I.1 ”PAS cu PAS către BAC” - Activități remediale și de pregă­tire în vederea susținerii examenului de bacalaureat la discipli­nele: limba română, matematică, fizică, chimie, biologie.

Activitățile își propun lucru diferențiat cu elevi din clasele IX - XII, în vederea recuperării lacunelor din anii anteriori, a con -solidării noțiunilor dobândite la clasă și a creșterii nivelului ge -neral de pregătire.

Aceste activități includ ore remediale și de pregătire su - plimentară care se desfășoară bilunar sau săptămânal in ședin -țe de câte 2 ore.

i.2.4 ”Studenți pentru o zi”

Activitatea își propune să implice cei 40 de elevi din grupul țintă în orientarea școlară și profesională și alegerea avizată a carierei prin vizitarea centrelor universitare din Moldova (respectiv Iași, Bacău, Suceava și Galați) pentru identificarea unor oportunități în traseul lor de carieră în învățământul postliceal și universitar; este o vizită de studiu de o zi, cu rol în orientarea școlară și profesională a elevilor care fac parte din grupul țintă , ce se va desfășura în fiecare an de proiect în alt oraș universitar.

air nF

I.3. Activități de îndrumare și orientare în carieră/dezvoltare a personală a elevilor

Activitățile își propun ca pe parcursul unui an școlar să i­dentifice și să analizeze factorii motivatori/ demotivatori ai învă­țării școlare și evidențierea importanței motivației pentru obține­rea succesului școlar, dezvoltarea stimei de sine a elevilor, au - tocunoaștere și dezvoltare personală, dezvoltarea creativității,

/ a spiritului de observație și a gustului estetic.

 

II: Activități extracurriculare

  • ’’Elevul de astăzi, specialistul de mâine”

Această activitate are ca obiectiv integrarea cât mai ușoară a tineri lor pe piața muncii și formarea profesională a acestora.

Această activitate este o vizită la Uzinele Dacia - Mioveni (Pitești) ce se va desfășura în anul II și în anul III de proiect.

  • ’’Călători prin București”

Activitatea își propune să implice elevii în actul de descoperire a culturii, civilizației, istoriei și evoluției tehnicii, generând, astfel, comporta­mente prosociale responsabile și creșterea motivației pentru învățare și atingere a succesului în viață.

Această activitate este o excursie tematică cu caracter transdisciplinar care se va desfășura în anul II de proiect.

^I.3. ’’MyBus Robotronics Club”

Activitatea își propune realizarea de ateliere de lucru, în vederea dobândirii de deprinderi practice, de lărgire a orizontului elevilor privind disciplinele tehniice\și_creșterea încrederii în forțe proprii.

III. Activități de renovare și dotare

 

  1. DOTARE LABORATOR ELECTRONICĂ V' ,-A

Realizarea unui laboratorul de electronică modern printr-o dotare adecvată pentru a asigura o pregătire tehnico-practică de calitate a elevilor de la specializările electronică-automatizări și electromecanică, calificarea Tehnician Operator Tehnică de Calcul, respectiv Tehnician electromecanic.

Îmbunătățirea dotării laboratorului de electronică va oferi posibilita­tea de a asigura o bună pregătire în specialitate și dobândirea de compe - tențe atât pentru elevii de la calificarea Tehnician Operator Tehnică de Cal­cul, cât și Tehnician electromecanic. Atelierul va putea fi folosit de către toți elevii din ciclul liceal.

  1. "DOTARE LABORATOR FIZICĂ

Realizarea unei dotări moderne a laboratorului de fizică pentru a asigura o pregătire tehnico-practică de calitate elevilor de la ciclul liceal.

Îmbunătățirea dotării laboratorului de fizică ar oferi posibilitatea de a asigura desfășurarea în bune condiții a orelor de fizică, posibilitatea reali­zării de către elevi a unor experimente practice folosind noțiunile teoretice

 

 

”PAS cu PAS către BAC”: mărirea cu cel puțin un punct a mediilor la disciplinele de bacalaureat a 80% din elevii GT.

”Studenți pentru o zi”: dobândirea unor repere solide în orientarea școlară și profesională; tineri mai motivați pentru promovarea examenului de bacalaureat și accederea în învățământul superior.

”Elevul de astăzi, specialistul de mâine”: identificarea oportunităților pentru activități cu scopuri personale și profe­sionale prin aplicarea cunoștințelor învățate la școală.

Călători prin București”: tineri mai responsabili și mai motivați pentru depășirea limitelor și obținerea progresului șco - lar; dezvoltarea cunoștințelor generale ale elevilor cu elemente de istorie, literatură, geografie, științe.

”MyBus Robotronics Club”: îmbunătățirea cunoștințe­lor din domeniul tehnic, participarea și obținerea cu 10%(minim 2 premii/an de proiect) mai multe premii la concursuri și compe­tiții de specialitate și susținerea examenului de obținere a ates­tatului de certificare de calificare profesională de nivel 4 de către 95% (minim 38 de elevi) din elevii grupului țintă.

 

Activități de renovare și dotare: prin dotarea labora -toarelor de electronică și de fizică se urmărește creșterea interesului pentru studiul disciplinelor tehnice și al fizicii, obți -nerea de cunoștințe temeinice prin demonstrarea practică a noțiunilor teoretice, posibilitatea realizării de activități de tip “learning by doing” sau “do it yourself”; participarea la competiții și concursuri de specialitate prin realizarea de lucrări practice.

 

MONITORIZAREA ACTIVITĂȚILOR

xk Monitorizarea activităților de pregătire remedială se va realiza de către responsabilul cu monitorizarea activității, prin colectarea săptămânală a rapoartelor de la fiecare cadru didac­tic ce efectuează activități de pregătire remedială, prin comuni­carea permanentă cu elevii și familiile elevilor din grupul țintă, analiza testelor de progres administrate periodic și asigurarea elementelor de diseminare (stadiul de progres al activității, rezul tatele evaluării, dificultățile întâmpinate). Raportarea se va face săptămânal, coordonatorului de grant. Evaluarea activității se va realiza prin administrarea chestionarelor de satisfacție către beneficiarii direcți ai proiectului, prin fișele de evaluare de etapă sau finale, prin notele obținute la disciplinele de bacalaureat de către elevii grupului țintă atât la simularea examenului cât și la orele de curs.

Monitorizarea activității de consiliere se va realiza de către responsabilul cu monitorizarea activității, prin colectarea săptămânală a rapoartelor de la consilierii școlari implicați, co municarea permanentă cu elevii și familiile elevilor din grupul țintă și asigurarea elementelor de diseminare (stadiul de pro­gres al activității, rezultatele evaluării, dificultățile întâmpinate) Raportarea se va face săptămânal, coordonatorului de grant. Evaluarea activității se va realiza prin administrarea chestionarelor de satisfacție către beneficiarii direcți ai proiec­tului, prin monitorizarea frecvenței la orele de curs, a gradului de inserție în învățământul terțiar și a ratei de promovare la examenele finale.

Excursiile vor fi monitorizate de către echipa de mana­gement care va supraveghea respectarea condițiilor din con - tractul încheiat și operatorul de turism, respectarea programul ui excursiei, va interveni în soluționarea eventualelor problem e identificate, va observa modul în care se desfășoară excur sia

Indicatorii utilizați pentru determinarea nivelului de
realizare a obiectivelor proiectului

 

Denumirea indicatorului

Unitat e de

măsur

u

a

Valoa rea de referi ntă

Valori propuse

ANI

AN 2

AN 3

AN 4

Indicatori de impact

Rata de abandon a elevilor din anii terminali

%

4,84

4,50

4,00

3,50

3,00

Rata de abandon la nivelul liceului

%

12,00

11,00

10,00

9,00

8,00

Rata de absolvire a claselor terminale

%

88,71

89,71

90,71

91,71

92,71

Rata de participare la examenul de bacalaureat

%

28,00

38,00

48,00

58,00

68,00

Rata de promovare a examenului de bacalaureat

%

40,00

42,00

44,00

47,00

50,00

 

 

Indicatorii utilizați pentru determinarea nivelului de
realizare a obiectivelor proiectului

 

Indicatori de rezultat

Creșterea numărului de elevi care se implică în actiivităti extrascolare      

%

25,00

35,00

45,00

55,00

65,00

Creșterea numărului de absolvenți care aplică la universități

%

20,00

23,00

26,00

30,00

35,00

Creșterea numărului de elevi care participă la concursuri și olimpiade pe discipline.

%

8,00

10,00

13,00

18,00

25,00

 

Echipa de proiect este formată din 5 membri:

Coordonatorul de grant

Responsabilul financiar

Responsabilul pentru realizarea achizițiilor

Responsabilul cu monitorizarea activităților

Responsabilul resurse umane

 

Bugetul sintetic estimativ "

 

Nr. crt. W

Denumire categorie de activități/ Tipuri de cheltuieli W

E uget a nua 1 est imat I LE1 j

Buget total estimat [LEI)* P = 3+4+5+E]

Ponderea

activităților

M

AN 1 P)

AN 2

AN 3

(5)

AN 4

[6)

1

ACTIVITĂȚI PEDAGOGICEI

IDE SPRIJIN

fmâiL sas dir mJoorec directă,1

a

Servicii de consulta nțâ

a

a

a

0

b

Instruire

25290

33444

34262

36254

134250

c

Servicii, a Ițele decât consultanța

a

0

0

0

f

Costuri operaționale adiționale

15420

34116

34116

35492

120144

TOTAL 1

 

40710

72360

5S37S

72745

II

ACTIVITĂȚI EJtTRACURRICULARE

fflNK 30* dir ictacreo directă,1

a

Servicii de consulta nța

a

10000

5000

0

15000

b

Instruire

a

51905

5500

0

=3405

c

Servicii, altele decât consultanță

0

a

a

a

0

f

Costuri operaționale adiționale

5100

6040

4017

=055

16245

TOTAL 2

 

3100

6040

15517

3039

III

ACTIVITĂȚI DE RENOVAREȘI DOTARE

fflNK 20K din wjtanrea directă,1

c

Servicii, a Ițele decât consultanța

 

0

0

0

d

Bunuri

50240

650

a

0

c.

Lucrări

a

a

a

a

0

TOTAL 3

 

30340

550

0

0

VALOAREA DlRECTĂ A

GRANTULUI

[TOTAL 1 + TOTAL 2 + TOTAL 3)

J24LL30

±71153

S3B35

73733

4OXK3

imi.o. 9096 din ictacrrec tottriă,1

IV

ACTIVITĂȚI DE MANAGEMENT

[max. 1096 din vahorBO tottriă,1

f

Costuri operaționale adiționale

10365

15350

6115

4175

45005

 

Asigurarea sustenabilității proiectului va implica realizarea unor demersuri precum:

  • fructificarea rezultatelor proiectului pentru a dezvolta activități similare;
  • identificarea și atragerea de resurse pentru noi proiecte ale școlii, la nivelul comunității;
  • încurajarea elevilor și profesorilor care au participat la proiect să proiecteze și să realizeze activități similare, în baza experienței dobândite;
  • sprijinirea echipelor/grupurilor de lucru implicate în proiect să continue să lucreze împreună pentru dezvoltarea capacității instituționale a liceului;
  • utilizarea cunoștințelor/experienței dobândite în cadrul proiectului pentru elaborarea unor propuneri noi și accesarea altor finanțări, cu sprijinul manage mentului școlii
  • folosirea resurselor materiale achiziționate prin proiect pentru desfășurarea voluntară a activităților remediale de către profesori.
  • în măsura posibilităților financiare, anual se vor continua celelalte activități deîndrumare și orientare in carieră a elevilor.

 

Vă mulțumesc pentru atenție!

 Descarca document original rose.pdf

 

resized oferta educationala 24 25

 

Preventie Covid-19

Platforma nationala de vaccinare

vaccinare-covid.gov.ro 

 

poarta masca 2