Descarca document original rose.pdf
Titlul proiectului:
PUNTE SPRE VIITOR
Schema de Granturi pentru Licee (SGL)
Scop și principii de implementare
Scopul principal = îmbunătățirea calității serviciilor educaționale furnizate de liceele beneficiare și, implicit, creșterea ratelor de tranziție a elevilor către învățământul terțiar.
Principii fundamentale:
- acces egal al tuturor participanților eligibil la informație privind scopul, activitățile și cerințele SGL;
- acoperirea geografică - cuprinderea tuturor liceelor publice din țară identificate ca având performanțe scăzute;
- abordarea cuprinzătoare * implicarea tuturor celor interesați la nivelul liceului, adaptându-se diseminarea informației către diferiți actori - directori, cadre didactice, elevi etc.;
- implicarea comunității - consultarea și participarea, pe parcursul pregătirii propunerii de proiect și a implementării acestuia, a cadrelor didactice, elevilor, reprezentanților părinților, autorităților locale și grupurilor vulnerabile de la nivelul localității în care se află liceul;
Responsabilitate și răspundere în cadrul managementului de proiect și a utilizării fondurilor aferente Proiectului ROSE, prin includerea unor proceduri clare de pregătire și selecție, a unui management financiar transparent și corect și a unui sistem de management al informației eficient; și ^transparență și echitate în evaluarea propunerilor de proiect, prin acordarea granturilor în conformitate cu o metodologie agreată și diseminată public.
- Schema de Granturi pentru Licee (SGL)
2.1 Cui se adresează schema de granturi pentru licee
> 1.162 de licee de stat cu rata de promovare a examenului de bacalaureat < 90% sau rata de absolvire a claselor terminale de liceu < 95%.
Lista finală a liceelor eligibile:
Grupul țintă vizat: elevii de la clasa a IX-a până la clasa a Xll-a sau alte clase terminale înmatriculați în liceele beneficiare de granturi, în special elevii aparținând unor grupuri dezavantajate:
- provin din familii cu venituri mici
- discriminați pe baza identității/etniei (inclusiv romi)
- trăiesc în zone rurale sau alte zone în care nu există școli în proximitate
- au un handicap
Obiectivul general al proiectului: creșterea ratei de participare la exa - menul de bacalaureat și creșterea pro -movabilității la examenul de bacalaureat, ținta strategică a PAS fiind asigurarea unei rute educaționale complete, coerente și flexibile.
, Obiectivele specifice ale proiectului :
OS1: creșterea numărului de absolvenți de liceu care se înscriu la examenul de bacalaureat - rata de participare mai mare cu 10% în fiecare an de proiect;
OS2: creșterea promovabilității la examenul de bacala ureat cu 10% la sfârșitul celor 4 ani de proiect;
OS3: dezvoltarea de competențe sociale, organizatorice și de comunicare prin creșterea motivației elevi - lor de a se implica în activități extra-școlare, în cei 4 ani de proiect.
Propunerea de proiect, cuprinde 3 tipuri de activități:
- Activități pedagogice și de sprijin:
I.1 ”PAS cu PAS către BAC” - Activități remediale și de pregătire în vederea susținerii examenului de bacalaureat la disciplinele: limba română, matematică, fizică, chimie, biologie.
Activitățile își propun lucru diferențiat cu elevi din clasele IX - XII, în vederea recuperării lacunelor din anii anteriori, a con -solidării noțiunilor dobândite la clasă și a creșterii nivelului ge -neral de pregătire.
Aceste activități includ ore remediale și de pregătire su - plimentară care se desfășoară bilunar sau săptămânal in ședin -țe de câte 2 ore.
i.2.4 ”Studenți pentru o zi”
Activitatea își propune să implice cei 40 de elevi din grupul țintă în orientarea școlară și profesională și alegerea avizată a carierei prin vizitarea centrelor universitare din Moldova (respectiv Iași, Bacău, Suceava și Galați) pentru identificarea unor oportunități în traseul lor de carieră în învățământul postliceal și universitar; este o vizită de studiu de o zi, cu rol în orientarea școlară și profesională a elevilor care fac parte din grupul țintă , ce se va desfășura în fiecare an de proiect în alt oraș universitar.
air nF
I.3. Activități de îndrumare și orientare în carieră/dezvoltare a personală a elevilor
Activitățile își propun ca pe parcursul unui an școlar să identifice și să analizeze factorii motivatori/ demotivatori ai învățării școlare și evidențierea importanței motivației pentru obținerea succesului școlar, dezvoltarea stimei de sine a elevilor, au - tocunoaștere și dezvoltare personală, dezvoltarea creativității,
/ a spiritului de observație și a gustului estetic.
II: Activități extracurriculare
- ’’Elevul de astăzi, specialistul de mâine”
Această activitate are ca obiectiv integrarea cât mai ușoară a tineri lor pe piața muncii și formarea profesională a acestora.
Această activitate este o vizită la Uzinele Dacia - Mioveni (Pitești) ce se va desfășura în anul II și în anul III de proiect.
- ’’Călători prin București”
Activitatea își propune să implice elevii în actul de descoperire a culturii, civilizației, istoriei și evoluției tehnicii, generând, astfel, comportamente prosociale responsabile și creșterea motivației pentru învățare și atingere a succesului în viață.
Această activitate este o excursie tematică cu caracter transdisciplinar care se va desfășura în anul II de proiect.
^I.3. ’’MyBus Robotronics Club”
Activitatea își propune realizarea de ateliere de lucru, în vederea dobândirii de deprinderi practice, de lărgire a orizontului elevilor privind disciplinele tehniice\și_creșterea încrederii în forțe proprii.
III. Activități de renovare și dotare
- DOTARE LABORATOR ELECTRONICĂ V' ,-A
Realizarea unui laboratorul de electronică modern printr-o dotare adecvată pentru a asigura o pregătire tehnico-practică de calitate a elevilor de la specializările electronică-automatizări și electromecanică, calificarea Tehnician Operator Tehnică de Calcul, respectiv Tehnician electromecanic.
Îmbunătățirea dotării laboratorului de electronică va oferi posibilitatea de a asigura o bună pregătire în specialitate și dobândirea de compe - tențe atât pentru elevii de la calificarea Tehnician Operator Tehnică de Calcul, cât și Tehnician electromecanic. Atelierul va putea fi folosit de către toți elevii din ciclul liceal.
- "DOTARE LABORATOR FIZICĂ
Realizarea unei dotări moderne a laboratorului de fizică pentru a asigura o pregătire tehnico-practică de calitate elevilor de la ciclul liceal.
Îmbunătățirea dotării laboratorului de fizică ar oferi posibilitatea de a asigura desfășurarea în bune condiții a orelor de fizică, posibilitatea realizării de către elevi a unor experimente practice folosind noțiunile teoretice
”PAS cu PAS către BAC”: mărirea cu cel puțin un punct a mediilor la disciplinele de bacalaureat a 80% din elevii GT.
”Studenți pentru o zi”: dobândirea unor repere solide în orientarea școlară și profesională; tineri mai motivați pentru promovarea examenului de bacalaureat și accederea în învățământul superior.
”Elevul de astăzi, specialistul de mâine”: identificarea oportunităților pentru activități cu scopuri personale și profesionale prin aplicarea cunoștințelor învățate la școală.
Călători prin București”: tineri mai responsabili și mai motivați pentru depășirea limitelor și obținerea progresului șco - lar; dezvoltarea cunoștințelor generale ale elevilor cu elemente de istorie, literatură, geografie, științe.
”MyBus Robotronics Club”: îmbunătățirea cunoștințelor din domeniul tehnic, participarea și obținerea cu 10%(minim 2 premii/an de proiect) mai multe premii la concursuri și competiții de specialitate și susținerea examenului de obținere a atestatului de certificare de calificare profesională de nivel 4 de către 95% (minim 38 de elevi) din elevii grupului țintă.
Activități de renovare și dotare: prin dotarea labora -toarelor de electronică și de fizică se urmărește creșterea interesului pentru studiul disciplinelor tehnice și al fizicii, obți -nerea de cunoștințe temeinice prin demonstrarea practică a noțiunilor teoretice, posibilitatea realizării de activități de tip “learning by doing” sau “do it yourself”; participarea la competiții și concursuri de specialitate prin realizarea de lucrări practice.
MONITORIZAREA ACTIVITĂȚILOR
xk Monitorizarea activităților de pregătire remedială se va realiza de către responsabilul cu monitorizarea activității, prin colectarea săptămânală a rapoartelor de la fiecare cadru didactic ce efectuează activități de pregătire remedială, prin comunicarea permanentă cu elevii și familiile elevilor din grupul țintă, analiza testelor de progres administrate periodic și asigurarea elementelor de diseminare (stadiul de progres al activității, rezul tatele evaluării, dificultățile întâmpinate). Raportarea se va face săptămânal, coordonatorului de grant. Evaluarea activității se va realiza prin administrarea chestionarelor de satisfacție către beneficiarii direcți ai proiectului, prin fișele de evaluare de etapă sau finale, prin notele obținute la disciplinele de bacalaureat de către elevii grupului țintă atât la simularea examenului cât și la orele de curs.
Monitorizarea activității de consiliere se va realiza de către responsabilul cu monitorizarea activității, prin colectarea săptămânală a rapoartelor de la consilierii școlari implicați, co municarea permanentă cu elevii și familiile elevilor din grupul țintă și asigurarea elementelor de diseminare (stadiul de progres al activității, rezultatele evaluării, dificultățile întâmpinate) Raportarea se va face săptămânal, coordonatorului de grant. Evaluarea activității se va realiza prin administrarea chestionarelor de satisfacție către beneficiarii direcți ai proiectului, prin monitorizarea frecvenței la orele de curs, a gradului de inserție în învățământul terțiar și a ratei de promovare la examenele finale.
Excursiile vor fi monitorizate de către echipa de management care va supraveghea respectarea condițiilor din con - tractul încheiat și operatorul de turism, respectarea programul ui excursiei, va interveni în soluționarea eventualelor problem e identificate, va observa modul în care se desfășoară excur sia
Indicatorii utilizați pentru determinarea nivelului de
realizare a obiectivelor proiectului
Denumirea indicatorului | Unitat e de măsur u a | Valoa rea de referi ntă ■ | Valori propuse | |||
ANI | AN 2 | AN 3 | AN 4 | |||
Indicatori de impact | ||||||
Rata de abandon a elevilor din anii terminali | % | 4,84 | 4,50 | 4,00 | 3,50 | 3,00 |
Rata de abandon la nivelul liceului | % | 12,00 | 11,00 | 10,00 | 9,00 | 8,00 |
Rata de absolvire a claselor terminale | % | 88,71 | 89,71 | 90,71 | 91,71 | 92,71 |
Rata de participare la examenul de bacalaureat | % | 28,00 | 38,00 | 48,00 | 58,00 | 68,00 |
Rata de promovare a examenului de bacalaureat | % | 40,00 | 42,00 | 44,00 | 47,00 | 50,00 |
Indicatorii utilizați pentru determinarea nivelului de
realizare a obiectivelor proiectului
Indicatori de rezultat | ||||||
Creșterea numărului de elevi care se implică în actiivităti extrascolare | % | 25,00 | 35,00 | 45,00 | 55,00 | 65,00 |
Creșterea numărului de absolvenți care aplică la universități | % | 20,00 | 23,00 | 26,00 | 30,00 | 35,00 |
Creșterea numărului de elevi care participă la concursuri și olimpiade pe discipline. | % | 8,00 | 10,00 | 13,00 | 18,00 | 25,00 |
Echipa de proiect este formată din 5 membri:
Coordonatorul de grant
Responsabilul financiar
Responsabilul pentru realizarea achizițiilor
Responsabilul cu monitorizarea activităților
Responsabilul resurse umane
„Bugetul sintetic estimativ " |
Nr. crt. W | Denumire categorie de activități/ Tipuri de cheltuieli W | E uget a nua 1 est imat I LE1 j | Buget total estimat [LEI)* P = 3+4+5+E] | Ponderea activităților M | |||
AN 1 P) | AN 2 | AN 3 (5) | AN 4 [6) | ||||
1 | ACTIVITĂȚI PEDAGOGICEI | IDE SPRIJIN | fmâiL sas dir mJoorec directă,1 | ||||
a | Servicii de consulta nțâ | □ | a | a | a | 0 | |
b | Instruire | 25290 | 33444 | 34262 | 36254 | 134250 | |
c | Servicii, a Ițele decât consultanța | a | 0 | □ | 0 | 0 | |
f | Costuri operaționale adiționale | 15420 | 34116 | 34116 | 35492 | 120144 | |
TOTAL 1 |
| 40710 | 72360 | 5S37S | 72745 | ||
II | ACTIVITĂȚI EJtTRACURRICULARE | fflNK 30* dir ictacreo directă,1 | |||||
a | Servicii de consulta nța | a | 10000 | 5000 | 0 | 15000 | |
b | Instruire | a | 51905 | 5500 | 0 | =3405 | |
c | Servicii, altele decât consultanță | 0 | a | a | a | 0 | |
f | Costuri operaționale adiționale | 5100 | 6040 | 4017 | =055 | 16245 | |
TOTAL 2 |
| 3100 | 6040 | 15517 | 3039 | ||
III | ACTIVITĂȚI DE RENOVAREȘI DOTARE | fflNK 20K din wjtanrea directă,1 | |||||
c | Servicii, a Ițele decât consultanța |
| 0 | □ | 0 | 0 | |
d | Bunuri | 50240 | 650 | □ | a | 0 | |
c. | Lucrări | a | a | a | a | 0 | |
TOTAL 3 |
| 30340 | 550 | 0 | 0 | ||
VALOAREA DlRECTĂ A GRANTULUI [TOTAL 1 + TOTAL 2 + TOTAL 3) | J24LL30 | ±71153 | S3B35 | 73733 | 4OXK3 | imi.o. 9096 din ictacrrec tottriă,1 | |
IV | ACTIVITĂȚI DE MANAGEMENT | [max. 1096 din vahorBO tottriă,1 | |||||
f | Costuri operaționale adiționale | 10365 | 15350 | 6115 | 4175 | 45005 |
Asigurarea sustenabilității proiectului va implica realizarea unor demersuri precum:
- fructificarea rezultatelor proiectului pentru a dezvolta activități similare;
- identificarea și atragerea de resurse pentru noi proiecte ale școlii, la nivelul comunității;
- încurajarea elevilor și profesorilor care au participat la proiect să proiecteze și să realizeze activități similare, în baza experienței dobândite;
- sprijinirea echipelor/grupurilor de lucru implicate în proiect să continue să lucreze împreună pentru dezvoltarea capacității instituționale a liceului;
- utilizarea cunoștințelor/experienței dobândite în cadrul proiectului pentru elaborarea unor propuneri noi și accesarea altor finanțări, cu sprijinul manage mentului școlii
- folosirea resurselor materiale achiziționate prin proiect pentru desfășurarea voluntară a activităților remediale de către profesori.
- în măsura posibilităților financiare, anual se vor continua celelalte activități deîndrumare și orientare in carieră a elevilor.
Vă mulțumesc pentru atenție!
Descarca document original rose.pdf