Descarca document PDF PROIECT-ERASMUS-2019-procedura-de-selectie.pdf
HHErasmus+
Proiect finanțat prin Programul Erasmus+
Acțiunea cheie KA1 - Proiecte de mobilitate în scopul educației și formării profesionale Domeniul - Formare profesională (VET)
Titlul proiectului: „ORIZONTURI EUROPENE DE FORMARE ÎN DOMENIUL TEHNIC” Numărul de identificare al contractului: 2019-1-RO01-KA102-061903
Beneficiar: LICEUL TEHNOLOGIC „MIHAI BUSUIOC”, PAȘCANI
Procedura de selecție a participanților la mobilitatea din cadrul proiectului „ORIZONTURIEUROPENE DE FORMARE ÎN DOMENIUL TEHNIC”
în vederea participării la stagiul de practică din Spania - Granada din perioada 24 noiembrie - 14 decembrie 2019.
- Scopul procedurii
În cadrul procesului se urmărește selectarea obiectivă și transparentă a elevilor de la clasa a XI-a B de la profilul tehnic, specializarea electromecanic care reprezintă grupul țintă al mobilității din Spania desfășurată în cadrul proiectului „ORIZONTURI EUROPENE DE FORMARE ÎN DOMENIUL TEHNIC” / 2019-1-RO01-KA102-061903.
Vor fi selectați elevii care vor participa activ la programul de mobilitate în scopul formării profesionale ce va avea loc în Granada, Spania , în luna noiembrie-decembrie 2019.
- Descrierea procedurii
Selecția elevilor se va organiza în conformitate cu prevederile:
- Contractului de finanțare 2019-1-RO01-KA102-061903, încheiat între Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc”, Pașcani, în calitate de beneficiar al proiectului;
- Aplicației proiectului depuse pentru finanțare la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale în februarie 2019.
Prin respectarea procedurii de selecție, vor fi selectați:
- 14 elevi participanți + 2 elevi cu statut de rezervă din clasa a XI- a B de la profilul tehnic, calificarea electromecanic , în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
- Criterii de selecție a candidaților
- Să fie elev în clasa a XI-a B la profilul tehnic, specializarea electromecanic;
- Să dovedească un nivel corespunzător al competențelor profesionale atestate prin probele scrise și practice de specialitate dar și prin recomandarea eliberată de diriginte;
- Să dovedească un nivel corespunzător al competențelor lingvistice rezultat în urma probei scrise și orale la limba engleză;
4.Să fie motivat pentru dezvoltarea competențelor profesionale în cadrul unei mobilități și să valorifice rezultatele obținute în propria-i formare profesională, aspect apreciat prin scrisoarea de intenție;
- Să aibă abilități de comunicare, relaționare, inițiativă organizatorică - rezultate din evaluarea recomandării eliberate de profesorul diriginte;
- Să aibă acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită;
- Conținutul dosarului de candidatură:
- Cerere de înscriere tip (anexa 1);
- Copie după CI;
- CV-Europass în limba română;
- Scrisoare de intenție care va cuprinde: date de identificare ale candidatului, modul în care mobilitatea de formare răspunde nevoii de dezvoltare profesională a candidatului, modul în care candidatul își propune să utilizeze, în școală și în viitoarea carieră profesională, competențele dobândite pe parcursul stagiului de formare;
- Acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită (anexa 2);
- Recomandare dată de dirigintele clasei (anexa 3)
Documentele vor fi realizate într-un singur exemplar și introduse în ordinea prezentată mai sus, într- un dosar din PVC cu șină.
- Etapele selecției:
- Publicarea/anunțul selecției;
- Înscrierea candidaților;
- Verificarea eligibilității candidaților și evaluarea documentelor depuse;
- Desfășurarea concursului de selecție;
- Afișarea rezultatelor;
- Depunerea și analiza eventualelor contestații;
- Afișarea listei finale a candidaților selectați și respinși cu mențiunile ADMIS, REZERVĂ, RESPINS.
II.4. Calendarul concursului de selecție
09-19 septembrie | Depunerea dosarelor de candidatură |
20 septembrie | Verificarea dosarelor de candidatură |
23,25 septembrie | Desfășurarea concursului de selecție |
23 septembrie - ora 12, Lab. Electronica | Proba scrisă și practică de specialitate |
25 septembrie - ora 12, S17 | Proba scrisă și orală de limba engleză |
26 septembrie ora 12 | Afișarea rezultatelor |
26 septembrie, în intervalul 13:00-15:00 | Primirea contestațiilor |
27 septembrie ora 12 | Rezolvarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale |
II.5. Probele concursului de selecție:
- Proba scrisă - pentru evaluarea competențelor profesionale din modulele vizate;
- Proba practică pentru evaluarea competențelor profesionale din modulele vizate;
- Proba scrisă - pentru evaluarea competențelor lingvistice - Limbă engleză ;
- Proba orală - evaluare a competențelor de comunicare în limba engleză;
II.6. Criteriile specifice de selecție și indicatori de evaluare
CRITERIUL | INDICATORI DE EVALUARE | PUNCTAJ MAXIM |
Performante școlare obținute de candidat (rezultate școlare, participări la olimpiade și concursuri școlare), motivație și abilități personale | Evaluarea C.V.-ului și a documentelor anexate la dosarul de candidatură: CV Scrisoarea de intenție Recomandarea dirigintelui | 10 puncte 10 puncte 5 puncte |
Competențe profesionale de specialitate | Proba scrisă de specialitate - test scris Proba practică de specialitate | 25 de puncte 25 de puncte |
Competențe lingvistice | Probă scrisă de limba engleză - test scris Probă orală de limba engleză | 10 puncte 15 de puncte |
Total - 100 de puncte
- Tematică și bibliografie:
Discipline de specialitate:
PROGRAMA FORMARE ELEVI - MODUL I- Masini aparate și elemente de automatizare - Calificarea electromecanic
- Componentele aparatelor electrice: (clasificare, materiale din care se execută, caracteristici constructive, domenii de itilizare, reprezentări schematice);
- Metode de montare a componentelor în subansambluri ale aparatelor electrice;
- Aparate electrice (simboluri, părți componente, domenii de utilizare, rol funcțional, mărimi caracteristice);
- Tehnologia de montare a aparatelor electrice în circuite electrice;
- Mașini electrice utilizate în instalații electromecanice;
- Lucrări de verificare a componentelor mașinilor electrice
- Elemente de automatizare din instalațiile electromecanice (simboluri standardizate, părți componente, mărimi caracteristice, rol funcțional, domenii de utilizare)
- Scheme electrice de forță (conțin aparate electrice, mașini electrice și elemente de automatizare);
- Aparate și metode de măsurare a mărimilor electrice;
- Norme de sănătatea și securitatea muncii, de paza și stingerea incendiilor și de protecția mediului în instalațiile electromecanice
BIBLIOGRAFIE:
- Florin Mareș, Nicoleta Ivan, Gabriel-Mihai Dănielescu, Instalații electrice, clasa a X-a, învățământ liceal, filiera tehnologică, Editura CD Press.
- Sabina Hilohi, Doinița Ghinea, Năstase Bichir, Elemente de comndă și control pentru acționări și sisteme de reglare automată - Manual pentru clasele a Xl-a și a XlI-a, licee tehnologice, profilul tehnic, specializarea electrotehnică, București, Editura didactică și pedagogică, R. A., 2017.
- Carmen Leonte, Cristina Jilăveanu, Ion Ionescu, Ion Ezeanu, Măsurări tehnice - filiera tehnologică, profil tehnic, clasa a X-a, Ploiești, Prahova, Editura LVS Crepuscul, 2005.
- Caietul de notițe de la Modulul I Masini aparate și elemente de automatizare din clasa a X-a
Limba engleză:
- Domeniul personal
- Viața personală (educație, stil de viață, opțiuni pentru carieră, hobby-uri);
- Relații interpersonale/ inter-umane / profesionale, viața de echipă;
- Universul adolescenței (cultură, sport, timp liber).
- Domeniul public
- Aspecte din viața contemporană (socio-economice, științifice, tehnice, ecologice);
- Tinerii și viața comunitară;
- Mass-media.
- Domeniul ocupațional
- Aspecte legate de profesiuni și de viitorul profesional;
- Locuri de muncă, echipamente, activități, operațiuni, comportament profesional, deontologie profesională;
- Produse și servicii, calitatea serviciilor / produselor.
- Domeniul educațional
- Descoperiri științifice și tehnice;
- Viața culturală și lumea artelor;
- Patrimoniul socio-cultural european;
- Repere culturale ale spațiului lingvistic respectiv - trecut și prezent.
ELEMENTE DE CONSTRUCȚIE A COMUNICĂRII:
- Substantivul: plurale neregulate, substantive defective de număr
- Articolul: hotărât, nehotărât, posesiv, omiterea articolului
- Adjectivul și adverbul: grade de comparație neregulate
- Verbul: aspectul simplu & continuu, diateza activă / pasivă
- Cuvinte de legătură: prepoziția
- Sintaxă: fraza condițională; corespondența timpurilor
- Tipuri de texte: informativ, explicativ, descriptiv, incitativ (rețete, instrucțiuni de folosire), publicitar, argumentativ;
- Contestații
Eventualele contestații privind rezultatele procesului de selecție vor fi depuse în data de 26 septembrie, între orele 13. 00 -15.00, la secretariatul școlii. Contestația va fi analizată de o comisie numită de responsabilul proiectului care va fi formată din alte persoane decât cele care au participat la evaluarea inițială. Decizia comisiei de soluționare a contestației este definitivă.
- Cerințe pentru participanți ( în timpul și după finalizarea proiectului):
- respectarea programului de pregătire lingvistică (platforma OLS), pedagogică și culturală, care se va desfășura anterior perioadei de mobilitate;
- respectarea programului de lucru, în cadrul mobilității, precum și a solicitărilor echipei de gestiune a proiectului;
- elaborarea raportului individual în termen de 30 de zile de la revenirea din mobilitate;
- implicarea activă în activitățile de diseminare și valorizare prevăzute în proiect în conformitate cu prevederile planului de diseminare și valorizare din cadrul proiectului;
Anexa nr. 1
HHErasmus+
PROIECT ERASMUS+ “Orizonturi europene de formare in domeniul tehnic” Număr de referinta 2019-1-RO01-KA102-061903.
LICEUL TEHNOLOGIC “MIHAI BUSUIOC”, PAȘCANI
Nr. .................. din ........................
CERERE DE ÎNSCRIERE
Subsemnatul ,
posesor al C.I................. seria ................................. ,... elev/ă în clasa a ..................... , la Liceul
Tehnologic “Mihai Busuioc”, Pașcani doresc să particip la Concursul de selecție în vederea constituirii echipei participante la stagiul de practică organizat în Spania, Granada în perioada 24 noiembrie - 14 decembrie 2019, în cadrul proiectului “Orizonturi europene de formare in domeniul tehnic”, număr de referinta 2019-1-RO01-KA102-061903.
Anexez la prezenta cerere următoarele documente:
- Copie după CI;
- CV-Europass;
- Scrisoare de intenție;
- Acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită;
- Recomandare dată de profesorul diriginte;
Doamnei Director al Liceului Tehnologic ”Mihai Busuioc”, Pașcani
Anexa nr.2
lErasmus+
PROIECT ERASMUS+ “Orizonturi europene de formare in domeniul tehnic” Număr de referinta 2019-1-RO01-KA102-061903.
LICEUL TEHNOLOGIC “MIHAI BUSUIOC”, PAȘCANI
Acord părinte/reprezentant legal
Subsemnatul................................................................... , posesor la C.I. seria............... nr
................... , în calitate de părinte/reprezentant legal al elevului .................................................... , de la Liceul Tehnologic “Mihai Busuioc”, Pașcani, sunt de acord înscrierea candidaturii copilului meu, posesor al C.I. seria ........... nr
................... la concursul de selectie pentru participarea la stagiul de practica organizat în Spania, Granada, în perioada 24 noiembrie - 14 decembrie 2019, în cadrul proiectului “Orizonturi europene de formare in domeniul tehnic”, număr de referinta 2019-1-RO01-KA102- 061903.
Precizez că am luat notă de prevederile procedurii de selecție din proiectul menționat mai sus și sunt de acord cu acestea.
Data .............
Semnătură părinte/reprezentant legal
Anexa nr.3
lErasmus+
PROIECT ERASMUS+ “Orizonturi europene de formare in domeniul tehnic” Număr de referinta 2019-1-RO01-KA102-061903.
LICEUL TEHNOLOGIC “MIHAI BUSUIOC”, PAȘCANI
RECOMANDARE din partea profesorului diriginte
Pentru înscrierea la concursul de selecție:
Numele și prenumele elevei/elevului.........................................................................
Clasa: a XI-a ..........
Calificarea : .......................................................................................
În cadrul colectivului clasei a Xl-a.. ,
elevul/eleva....................................................................................................... dovedește
următoarele abilități:
_____________________________________ 2___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 (insuficient) | 2 (satisfăcător) | 3 (bine) | 4 (foarte bine) | 5 (excelent) | |
Implicarea activă în activitățile clasei și proiectele școlii | |||||
Valori personale:corectitudine, respectarea regulilor, etc | |||||
Responsabilitate in realizarea sarcinilor de lucru | |||||
Capacitatea de a lucra în echipă | |||||
Relaționarea cu ceilalți colegi de clasă | |||||
Spirit de inițiativă | |||||
Potențial pentru dezvltarea profesională |
Alte aspecte ( talente speciale, activități deosebite etc.)
În calitate de profesor diriginte recomand însrierea la concursul de selecție în vederea mobilități din Spania din perioada 24 noiembrie-14 decembrie 2019.
Nume și prenume profesor diriginte:
Data: