RAPORTUL ACTIVITĂȚII COMISIEI METODICE A EDUCATOARELOR AN ȘCOLAR 2017-2018

Activitatea didactică a membrilor comisiei metodice a fost concepută și s-a desfășurat pe baza prevederilor cuprinse în Curriculum pentru invățământul preșcolar documentele și instrucțiunile elaborate la nivelul ISJ Iași, precum și al graficului de activități aprobat în prima sedință a Comisiei Metodice de la sfârșitul lunii septembrie.

Conform planului managerial activitatea comisiei metodice al educatoarelor a urmărit:

  • Aplicarea curriculum-ului prin armonizarea acestuia la oferta educațională a grădinițelor
  • întocmirea planificării personalizate, în funcție de grupă
  • Abordarea interdisciplinară a conținuturilor stabilite și desfășurarea de activități integrate
  • identificarea modalităților de formare continuuă
  • Valorificarea și valorizarea resurselor existente
  • Nivelul atingerii standardelor educaționale de către copii

-Dezvoltarea parteneriatelor ( familie, școală, biserică, cămin cultural, bibliotecă, dispensar, poliție etc.)

  • Crearea condițiilor optime de siguranță și securitate instituțională.

Temele abordate în anii anteriori rămas în atenția cadrelor didactice și în acest an școlar, ca

5 > 5 *

exemple de practici reușite și ca puncte de discuție și de reflecție în cadrul activităților metodice iar pe langă au mai fost luate în discuție și următoarele teme propuse la Consfătuirea Educatoarelor din acest an școlar:

  1. Copilul în lumea științelor sau cum satisfacem curiozitățile și nevoile de învățare ale copilului în perioada educației timpurii
  2. Frumosul, armonia, sunetul și ritmul - ca valori ale artelor, cultivate de la vârstele timpurii
  3. Stilurile senzoriale și implicarea lor în învățare în preșcolaritate
  4. Tehnici, metode sau strategii complexe utilizate în învățarea experiențială în grădiniță și rezultate obținute
  5. Mișcare, dezvoltare, sănătate prin activități specifice cu preșcolarii
  6. Educația copilului în spiritul valorilor naționale
  7. Strategii, metode și demersuri reușite în formarea părinților în spiritul colaborării și al parteneriatului
  8. Jocul - modalitate de exprimare a eului, de socializare, învățare, educare, dezvoltare

Formele de realizare abordate:

  • activitatea didactică cu centrarea pe dezvoltarea aspectelor pozitive de bună practică didactică a aplicării noului curriculum în sens creativ
  • atelierul practic pentru exersarea abilităților și a procedeelor creative
  • lucrul în grup pentru elaborarea de proiecte didactice, harti de proiect și materiale necesare actului didactic
  • dezbaterea tematică însoțită de materiale pe suport electronic sau auxiliare didactice create de educatoare

FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ

În cadrul ședințelor C.M. s-au elaborate planificări anuale pe teme de studii, s-au prezentat rezultatele evaluării inițiale și probele de evaluare semestrială și s-au desfășurat următoarele activități:

-septembrie 1.Prezentarea raportului de activitate a anului anterior (prof.mv.preșc.Juncanariu Ileana)

  1. Priorități educaționale în învățământul românesc.Propunerea de teme de interes pentru derularea activității C.M. pentru anul școlar în curs.

-octombrie-! .Prezentarea rapoartelor de evaluare initiala

  1. Propuneri de activitati pentru programul „Scoala Altfel — sa stii mai multe, sa fii mai bun”;
  2. Rolul activităților de educare a limbajului în dezvoltarea unei exprimări corecte și nuanțate.-referat- (Prof.înv.preșc. Cibotă-Roșă Semenica)

-noiembrie- Universul matematic în grădiniță-expierența copilului- Cerc Pedagogic- participarea tuturor educatoarelor cu prezentarea de materiale ;

-decembrie- Prevenirea dificultăților de integrare a copiilor nou-veniți în grădiniță. -referat- prof.înv.preșc. Simon Elena

-ianuane-Importanta activităților matametice în grădiniță -lectie demonstrativă-referat prof.înv.preșc. Vatamanu Marinela.

-Februarie- 1. Analiza activităților metodice desfășurate cu cadrele didactice în semestrul al-II-lea; 2.,,Preșcolarii de azi, școlarii de mâine”- prof.înv.preșc.Munteanu Maricica- referat;

-Martie- „Educația incluzivă- de la cunoașterea conceptului și a principiilor de bază până la împărtățirea bunelor practici.”- prof.înv.preșc.Juncanariu Ileana;

-Aprilie- Cerc Pedagogic-,, Valențe ale jocului de rol în dezvoltarea competențelor socio- emoțională” - participarea tuturor educatoarelor cu prezentarea de materiale ;

Mai- Joc de rol- lectie demonstrativă-referat prof.înv.preșc.Avramiuc Andreea.

Iunie-1. Evaluarea activității comisiei metodice

5

  1. Evaluare rezultatelor preșcolarilor în anul școlar 2017-2018.

Pentru formarea continuă educatoarele au participat la următoarele cursurile de perfecționare și simpozioane:

-,, Tehnici de eficientizare a actului edcațional”-curs de perfecționare;

-,,Educația tehnologică și abilități practice- strategii moderne de predarea- învățare-evaluare” -curs de perfecționare;

-,,Altfel de povești”-simpozion;

-,,Valențe formative ale activităților extracuriculare și de parteneria”-simpozion; -,,Cei șapte ani de-acasă/Din suflet pentru mama”- Simpozion;

-,,Mama cel dintâi cuvânt”-simpozion; -Alături de copilul autuist”- seminar;

-,,Dezvoltarea relațiilor interumane”.

Publicații:

-,,Invitație la joc”- Culegere de jocuri didactice; -,,Mamei primăvara în dar”- articol educațional.

S-au implicare în achiziționarea de materiale si realizarea de exponate pentru diferite evenimente și s-au informarea din mediul on-line în ceea ce privește articole, modele de fișe potrivite ce pot fi folosite în activitățile cu copiii.

Prof.înv.preșc. Avramiuc Andreea s-a înscris la examenul pentru definitivat și a participat la Simpozionul și Concursul Național ,,Promovarea Imaginii Școlii ”.

CURRICULUM LA DECIZIA ȘCOLII

9

La ședințele cu părinții fiecare educatoare a prezentat oferta disciplinelor opționale și în funcție de propunerile părinților și necesitățile copiilor au fost elaborate planificările calendaristice avizate de conducerea unității.

ACIVITĂȚI EXTRACURRICULARE

9^

În luna octombrie de Ziua Educației am organizat activitățile:

,,Cîntăm, dansăm, împreunăn ne distrăm!” Jocuri muzicale, jocuri de mișcare- toate educatoarele.

,,Toamna- expoziție desene, colaje ”-Ed. artistică- Ed. Juncanariu Ileana-gr. mică A, Ed. SimonElena- gr. mică B.

,,Salată de fructe”- Ed. pentru sănătate -Ed. Cibotă-Roșă Semenica- gr. mijlocie A,

Ed. Avramiuc Andreea-gr. mijlocie B, Ed. Munteanu Maricica- gr.mare A, Ed.Vatamanu Marinela- gr. mare B.

În luna noiembrie în cadrul :

  • ,Unde s-au ascuns poveștile?” -vizită la bibliotecă Școala ,,M.Busuioc”, parteneri bibliotecara, părinții;
  • ,În curând vom fi școlari” - Parteneriat școală-grădiniță- ed. Munteanu Mariana, ed. Vatamanu Marinela, Școala ,,M.Busuioc” parteneri d-na învățătoare Lahută,părinți.
  • ,Ne distrăm de ziua școlii Mihai Busuioc”-ed.Simon Elena, ed. Juncanariu Ileana, ed. Cibotă-Roșă Semenica, ed. Vatamanu Marinela, ed. Avramiuc Andreea, ed. Munteanu Maricica- parteneri Trupa Marionette show .
  • ,Știu să circul!”- Parteneriat grădiniță- poliție-Simon Elena, ed. Juncanariu Ileana, ed. Cibotă-Roșă Semenica, ed. Vatamanu Marinela, ed. Avramiuc Andreea, ed. Munteanu Maricica- partener agent de poliție

Condurache Constantin Irinel

  • ,Zilele Școlii ,,M.Busuioc”- educație artistică- participare directă - Vatamanu Marinela, ed. Munteanu Maricica
  • 5,ort, mișcare, sănătate”- -educație pentru sănătate- ed.Juncanariu Ileana, Ed. Simon Elena, ed. Vatamanu Marinela, ed. Munteanu Maricica, ed. Cibotă-Roșă Semenica

7.„Noi acum ne pregătim cu doctorul să vorbim” -educație sanitară- ed Simon Elena, ed.Juncanariu Ileana, ed.Simon Elena, ed. Avramiuc Andreea

  • ,Copil ca tine sunt și eu”- Parteneriat grădiniță- centru de plasament ,,M.Sadoveanu” Pașcani- ed. Vatamanu Marinela, ed.Avramiuc Andreea.
  1. Participarea la programul SNAC- ,,Săptămâna donării de fructe”- toate educatoarele.

În luna decembrie:

Toate educatoarele au desfășurat împreună cu grupa de preșcolari „Serbare de Crăciun”. Important de menționat aportul finaciar suportat din resursele proprii pentru amenajarea holului gradiniței unde s-au desfășurat serbările.

Participare la proiectul propus de ISJ -ȘCOALA PENTRU VALORI AUTENTICE- cu tema Generozitate- ed. Vatamanu Marinela, ed. Simon Elena, ed. Avramiuc Andreea.

Participare la Serbarea Școlii de Crăciun - Ed. Vatamanu Marinela.

Pentu promovarea imaginii grădiniței am participat la concursuri judetene, naționale, internaționale: ,,Toamna în culori”, „Datinile la români” (participare directă), „TIMTIM-TIMY”, ,,Toți egali în fața prieteniei”, ,,În așteptarea sărbătorilor de iarnă”.

Concursuri:

Județene și regionale:

-,, Competiția județeană ,, Școala receptivității pentru frumos”-Isj Iași

-,,Sărbătoarea învierii”-Botoșani

-„Laptele -magia vieții”-Iași

-,,Micii sanitari”- Pașcani

-,, Tărâmul dansului”- Botoșani

-,, Micul sportiv”- Pașcani

-,,Mărțișorul-tradiție și simbol”

-,,Lizuca în aventura cunoașterii”-Bacău

-,,Datinile la români”-Pașcani.

-,,Mărțișorul în Moldova”

Naționale și internaționale:

-,, Mama cel dintâi cuvânt”

-,,Educatres- Minunile primăverii”

-,,Mărțișorul- tradiție și simbol”

-,, Primăvara- Anotimpul renașterii”

-,, Datinile la români”

-,, Tim-Tim Timmy”

-,,Cu Europa la joacă-Micul artist”

-,,Formidabilii”

-,,Aventuri la firul ierbii”

Am colaborat cu editurile EDU și KREATIV prin folosirea la grupă a softurilor educaționale și a revistei Șteffy și continuă parteneriatul cu trupele de teatru din Iași ,,Trupa Așchiuță” și ,,Marionnette Show” .

Pentru promovare imaginii grădiniței am avut o colaborare în cadrul Proiectului educațional ,, Job Shadow Day” -partener Liceul teoretic,, Miron Costin” Pașcani/ prof.Pârlog Ionela, Parteneriat cu Centru de plasament ,,M.Sadoveanu” Pașcani, Parteneriat cu ,,Școala Specială”- Pașcani, Parteneriatul ,,Ne facem noi prieteni”- GPP 22 Botoșani, Parteneriat ,,O jucărie, o bucărie”- parteneria cu Grădinița Hărmăneștii-Vechi.

Prin programul SNAC s-au făcut donații la Scoala Specială în cadrul acțiunii ,,Cutia cu surprize”, grădinița Hărmănești ,, O jucări, o bucurie”.

De asemenea copii au participat la tetru ,, Păcală și Tândală” și ,,Rățușca Maca” de la Casa de Cultură ,, M. Sadoveanu” , Vizită la ,,Clubul Copiilor”, Excursie la Târgu-Neamț împreună cu GPP 22 Botoșani, Vizită la Grădinița Hărmăneștii- Vechi.

Toate educatoarele au desfășurat împreună cu grupele de preșcolari „Serbare pentru mama” și ,,Rămas bun, grădi!”.

Concluzie:

La nivelul activității Comisiei metodice a educatoarelor în anul școlar 2017-2018 semestru I se remarcă urmatoarele puncte tari:

  • Cadrele didactice au întocmit proiectarea anuală și săptămânala evaluările la timp într-un mod personal, fiecare adaptându-se la particularitățile de vârstă și individuale ale preșcolarilor de la grupa proprie ;
  • S-a manifestat o mai mare atenție acordată auxiliarelor si materialelor didactice folosite, a diversității acestora (caiete auxiliare, planșe si fișe de lucru...)
  • De asemenea fiecare educatoare s-a preocupat de îmbunatatirea mediului educațional, de alegerea unor forme plăcute și flexibile de desfășurare a activităților.

Puncte slabe

Având în vedere, că există în grupe copii cu cerințe educative speciale (CES-tulburari de limbaj, tulburări comportamentale, deficit de atenție, tulburare hiperkinetică) am avea nevoie de sprijinul unui psihopedagog.

Responsabil comisie metodică,

Prof.înv.preșc. Vatamanu Marinela

Do you want to see your scrambled Rubik's Cube solved again? Use the online solver which can calculate the solution for you in seconds.

 

resized oferta educationala 24 25

 

Preventie Covid-19

Platforma nationala de vaccinare

vaccinare-covid.gov.ro 

 

poarta masca 2