Ordin aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual

Ordin 5108 - calendar învățământul dual 2020-2021

Bucuresti / Data 4 Septembrie 2019 / Document ORDIN nr 5108 / Semnat de Ministru interimar Valer-Daniel BREAZ /

Descarca/Vezi document in original 02_OMEN_5108_2019_Calendar_cifra_de_scolarizare.pdf sau http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/217964

ORDIN 5108


Privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, precum și a modelelor pentru avizarea de către Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social, Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic și Unitatea Administrativ-Teritorială, a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional.

În temeiul prevederilor art. 23 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.554/2017, și ale art. 9 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016,în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației naționale, interimar, emite prezentul ordin.

MINISTRUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE
emite prezentul ordin:

Art. 1. Se aprobă Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, prevăzut în Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. Se aprobă modelele pentru avizarea de către Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic (CND1PT) și Unitatea Administrativ Teritorială (UAT), a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional, prevăzute în Anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. Direcția generală învățământ secundar superior și educație permanentă, Direcția minorități, Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ profesional și tehnic duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea 1.


Anexa nr. I

Nr. crt.

Etapa/ Acțiunea

Termen de finalizare etapă/ acțiune Perioada

Informarea operatorilor economici și a autorităților publice locale cu privire la intrarea în vigoare a Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021

1

Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) realizează, cu sprijinul Camerelor de Comerț și a instituțiilor reprezentate în Comitetele Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social acțiuni de informare și popularizare în rândul operatorilor economici și al unităților de învățământ profesional și tehnic privind calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021. Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) publică pe site-ul instituției calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021.

până la

30 septembrie 2019

2

Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) informează autorităților administrației publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de școlarizare și încheierea contractelor de parteneriat pentru învățământul dual

până la

30 septembrie 2019

Realizarea propunerilor privind locurile în învățământul dual și în învățământul profesional

învățământ dual

3

Operatorii economici transmit la CNDIPT solicitările de școlarizare în învățământul dual, conform modelului de solicitare, din anexa nr. 2 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017, prezentată și în Anexa la prezentul calendar.

Notă: Solicitările operatorilor economici se pot transmite prin e-mail la adresa registratura. cndiptCcvgmad. com.

până la

22 noiembrie 2019

4

CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici și transmite către inspectoratele școlare și unitățile administrativ teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea, situația solicitărilor operatorilor economici pentru școlarizare în învățământul dual.

până la

29 noiembrie

2019

5

ISJ/ ISMB analizează solicitările operatorilor economici, în conformitate eu obligațiile prevăzute la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017 și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări.

până la

6 decembrie 2019

6

CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel județean și inițiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluțiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel județean. CNDIPT formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici.

până la

11 decembrie 2019

7

ISJ/ ISMB definitivează situația cu locurile propuse pentru învățământul dual, conform anexei nr. 3 la ordin.

până la

12 decembrie

2019

învățământ profesional

8

Operatorii economici înaintează unităților de învățământ profesional și tehnic sau inspectoratelor școlare solicitările de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, conform modelului prevăzut în anexa la prezentul calendar.

până la

22 noiembrie

2019

9

Unitățile de învățământ profesional și tehnic1 încheie contracte cadru cu operatorii economici pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stat și înaintează la ISJ/ ISMB propunerea privind numărul de locuri în învățământul

până la

29 noiembrie rl 2019

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional, pentru anul școlar 2020-2021

profesional, împreună cu contractele-cadru încheiate.

10

ISJ/ ISMB analizează solicitările operatorilor economici și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse ia învățământul profesional, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexei nr. 4 la ordin.

până la

6 decembrie 2019

11

CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel județean și formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici

până la

1 1 decembrie

2019

12

ISJ/ ISMB definitivează situația cu locurile propuse la învățământul profesional, conform anexei nr. 4 la ordin.

până la

12 decembrie 2019

Analiza și avizarea propunerilor locurilor solicitate de operatorii economici pentru învățământul profesional și învățământul dual

13

ISJ/ ISMB organizează ședință CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și pentru învățământul dual.

La ședința CLDPS participă reprezentanții operatorilor economici care au solicitat școlarizare în învățământul dual, ai unităților administrativ teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea în învățământul dual de către operatorii economici și directorii unităților de învățământ propuse să școlarizeze învățământul dual.

12- 19 decembrie 2019

14

ISJ/ ISMB transmit la unitățile de învățământ și la unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unitățile de învățământ respective situația locurilor repartizate pentru învățământul dual, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin.

ISJ/ ISMB informează unitățile de învățământ cu privire la numărul de locuri repartizat pentru învățământul profesional, avizat de CLDPS și CNDIPT.

ISJ/ ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de școlarizare la învățământul dual și învățământul profesional, conform anexelor 2-4 la ordin.

16-20 decembrie 2019

15

Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare avizată de ISJ/ ISMB pentru învățământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor.

până la 17 ianuarie 2020

15

Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare avizată de ISJ/ ISMB pentru învățământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor.

până Ia 17 ianuarie 2020

16

ISJ/ ISMB organizează ședință CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru IPT.

Notă: Planificarea întâlnirilor de lucru ale CLDPS se realizează cu consultarea coordonatorului regional din partea CNDIPT. instituție care asigură coordonarea metodologică a activităților CLDPS. La întâlnirile CLDPSparticipă coordonatorii regionali din partea CNDIPT

13- 17 ianuarie 2020

17

ISJ/ ISMB aprobă proiectul planului de școlarizare în Consiliul de Administrație.

până la 20 ianuarie 2020

18

ISJ/ ISMB elaborează varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare și o transmite la MEN și la CNDIP T.

Varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare transmisă la CNDIPT va fi însoțită de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unitățile de învățământ cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ, pentru învățământul dual. Varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare cuprinde anexele 2-4 la ordin și anexele referitoare la învățământul liceal, profesional, dual și postliceal conform Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari. preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform in vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2020-2021.

până la 20 ianuarie 2020

19

CNDIPT transmite către Ministerul Educației Naționale, situația centralizatoare a planului de școlarizare pentru învățământul profesional și învățământul dual precum și Nota de informare privind avizarea de către CLDPS și CNDIPT a cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic.

27 ianuarie

2020"-^

Notă: Modelul Contratului-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stal este cel din anexa nr.1 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin OMENCS nr. 5033/2016. Modelul Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual este cel din anexa la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017.'

 Anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor 

Anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare in învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021

Formular solicitare de școlarizare în învățământul dual

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_DUAL_2019.pdf


Formular solicitare de școlarizare în învățământul profesional

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_PROFESIONAL_2019.pdf

Bucuresti / Data 4 Septembrie 2019 / Document ORDIN nr 5108 / Semnat de Ministru interimar Valer-Daniel BREAZ /

Descarca/Vezi document in original 02_OMEN_5108_2019_Calendar_cifra_de_scolarizare.pdf sau http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/217964

 

 

resized oferta educationala 24 25

 

Preventie Covid-19

Platforma nationala de vaccinare

vaccinare-covid.gov.ro 

 

poarta masca 2

 

Dimensiune Europeană

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” este o instituție de învățământ ce dă sens dimensiunii europene, oferind elevilor posibilitatea pregătirii profesionale în mai multe domenii: pentru liceu- în domeniul textil, al tehnicii de calcul, electromecanic și al proiectării CAD; pentru școală profesională de 3 ani - în domeniul textil, al mecanicii auto, al operării pe mașini cu comandă numerică și al esteticii și igienei corpului omenesc.

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” urmărește formarea personalității autonome și creative a elevilor, asigurând o pregătire de înaltă calitate pentru dezvoltarea intelectuală, socială și profesională, bazată pe cunoștințe de cultură generală și formarea de competențe profesionale, în vederea adaptării socio-economice care să le permită elevilor exercitarea unei profesii, continuarea studiilor în învățământul superior sau realizarea propriei afaceri.

 

Dezvoltarea comunității locale

Misiunea școlii este să asigure formarea de cetățeni activi, capabili să intre în competiția de pe piața muncii locale și europene. Promovăm accesul egal la educație pentru atingerea calității serviciilor educaționale, printr-o comunicare deschisă și permanentă cu partenerii educaționali și sociali pentru transformarea școlii într-o sursă de dezvoltare a comunității locale. Misiunea școlii este de a fi deschisă pentru toți cetățenii, spre a le oferi șanse egale de dezvoltare personală și profesională.

Prin dotarea modernă a laboratoarelor și atelierelor răspundem cerințelor de satisfacere a nevoilor elevilor școlii noastre, asigurându-le o pregătire la nivelul standardelor, dezvoltându-le creativitatea, spiritul întreprinzător, gândirea critică, capacitatea de asumare a responsabilităților, flexibilitatea, capacitatea de comunicare și adaptare la condițiile sociale actuale.

 

Asumarea răspunderii

Valorile promovate sunt:

  • Profesionalismul - a fi cel mai bun în domeniul său de activitate
  • Integritatea - a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acționa onest în gând și în faptă.
  • Adevărul - a cunoaște și a reda realitatea obiectivă;
  • Respectul - a arăta considerație față de oameni, față de autorități, față de proprietate și, nu în ultimul rând, față de propria persoană.
  • Responsabilitatea - a duce la îndeplinire cu consecvență obligațiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acțiuni.
  • Comunicarea deschisă - a recepționa mesajele fără blocaje și distorsiuni, ceea ce menține si îmbunătățește relațiile cu ceilalți.

” Nu pentru școală, ci pentru viață învățăm!”