CALENDAR DE ACȚIUNI ȘI ACTIVITĂȚI SPECIFICE

CALENDAR DE ACȚIUNI ȘI ACTIVITĂȚI SPECIFICE

- implicarea operatorului economic în învățământul dual -

STABILIREA CIFREI DE ȘCOLARIZARE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021

Până la data de 22 noiembrie 2019

Participarea la acțiuni de informare organizate la nivel local/ județean (organizate de Inspectoratul Școlar, Camere de Comerț, autorități publice, instituții reprezentate în Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social etc)

Până la data de 22 noiembrie 2019

Transmiterea la Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) a solicitărilor de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021, conform modelului prevăzut în anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare la învățământul dual și la învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021.

Până la data de 29 ianuarie 2020

Încheierea Contractelor de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual cu unitățile de învățământ profesional și tehnic și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ în vederea școlarizării elevilor în învățământul dual.

PREGĂTIREA ADMITERII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DUAL PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021

Până la data de 10 februarie 2020

Implicarea în realizarea propunerii privind componența Comisiei de admitere din unitatea de învățământ, din care face parte și reprezentantul operatorului economic

Până la data de 24 februarie 2020

Elaborarea împreună cu unitatea de învățământ a Procedurii de admitere.

În perioada martie - iunie 2020

Implicarea în promovarea învățământului dual în unitățile de învățământ gimnaziale, alături de reprezentanții unităților de învățământ profesional și tehnic cu care organizează școlarizarea. În acest scop, este recomandat ca operatorii economici să se implice în promovarea calificărilor profesionale din oferta educațională în cadrul:

  • vizitelor elevilor din gimnaziu în companiile pe care le reprezintă operatorii economici;
  • întâlnirilor organizate la nivelul unităților de învățământ cu elevi din gimnaziu și cu părinții acestora, pe baza unui grafic stabilit de comun acord cu Inspectoratele școlare;
  • acțiunilor organizate de inspectoratele școlare pentru promovarea învățământului dual.

În perioada 18-29 mai 2020

  • Participarea la Târgul ofertelor educaționale

 

ADMITEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DUAL

07-08 iulie 2020

Participarea operatorului economic la derularea probelor eliminatorii, dacă au fost stabilite de acesta cu unitatea de învățământ.

13-14 iulie 2020

Participarea operatorului economic la derularea probelor admitere, dacă acestea au fost solicitate de acesta cu unitatea de învățământ, în cazul în care s-a decis susținerea de probe de admitere indiferent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile.

21 iulie 2020

Finalizarea primei etape de admitere la învățământul dual, moment în care se vor cunoaște și numărul de elevi înscriși în această etapă.

27 - 29 iulie 2020

Participare la probele eliminatorii sau de admitere pentru a doua etapă de admitere în învățământul dual, acolo unde s-au decis organizarea lor.

31 august 2019

Finalizarea celei de-a doua etape de admitere la învățământul dual, moment în care se vor cunoaște și numărul de elevi înscriși în această etapă.

AVANTAJE OPERATORI ECONOMICI

Cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale, sunt considerate cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal. (art. 25, alin. (9), art. 28):

ART. 25 - Cheltuieli

Art. 25 (9) Sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal cheltuielile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale.

ART. 28 - Amortizarea fiscală

(1) Cheltuielile aferente achiziționării, producerii, construirii mijloacelor fixe amortizabile, precum și investițiile efectuate la acestea se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării potrivit prevederilor prezentului articol.

(3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:

  1. mijloacele fixe deținute și utilizate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale;
  2. investițiile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale.

ART. 62 - Venituri neimpozabile - următoarele venituri nu sunt impozabile:

o1) bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale;

ART. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate

(41) Sunt cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, în conformitate cu reglementările legale din domeniul educației naționale, cu excepția cheltuielilor cu amortizarea care sunt deductibile potrivit prevederilor alin. (4) lit. d).

Operatorii economici pot să se implice activ în formarea profesională a elevilor, iar la absolvirea acestora, pot selecta spre angajare pe cei mai buni dintre aceștia, beneficiind astfel de forță de muncă calificată.

 

NEVOI DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE ȘI A TUTORILOR DE PRACTICĂ DIN COMPANII

În vederea corelării aspectelor teoretice și a celor practice, este recomandat ca operatorul economic să organizeze întâlniri periodice pe parcursul școlarizării în învățământul dual cu cadrele didactice care predau module de specialitate în vederea actualizării cunoștințelor acestora în concordanță cu noile tehnologii apărute pe piața muncii. Astfel, se pot organiza stagii de pregătire la operatorul economic în care se pot aborda și aspecte privind pregătirea pedagogică a tutorilor care sunt desemnați de către acesta să urmărească dobândirea rezultatelor învățării de către elevii participanți la stagii de pregătire practică în companie.

Generate the CSS style for border radius, fonts, transforms, backgrounds, box and text shadows with the online CSS code generators.

 

resized oferta educationala 24 25

 

Preventie Covid-19

Platforma nationala de vaccinare

vaccinare-covid.gov.ro 

 

poarta masca 2

 

Dimensiune Europeană

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” este o instituție de învățământ ce dă sens dimensiunii europene, oferind elevilor posibilitatea pregătirii profesionale în mai multe domenii: pentru liceu- în domeniul textil, al tehnicii de calcul, electromecanic și al proiectării CAD; pentru școală profesională de 3 ani - în domeniul textil, al mecanicii auto, al operării pe mașini cu comandă numerică și al esteticii și igienei corpului omenesc.

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” urmărește formarea personalității autonome și creative a elevilor, asigurând o pregătire de înaltă calitate pentru dezvoltarea intelectuală, socială și profesională, bazată pe cunoștințe de cultură generală și formarea de competențe profesionale, în vederea adaptării socio-economice care să le permită elevilor exercitarea unei profesii, continuarea studiilor în învățământul superior sau realizarea propriei afaceri.

 

Dezvoltarea comunității locale

Misiunea școlii este să asigure formarea de cetățeni activi, capabili să intre în competiția de pe piața muncii locale și europene. Promovăm accesul egal la educație pentru atingerea calității serviciilor educaționale, printr-o comunicare deschisă și permanentă cu partenerii educaționali și sociali pentru transformarea școlii într-o sursă de dezvoltare a comunității locale. Misiunea școlii este de a fi deschisă pentru toți cetățenii, spre a le oferi șanse egale de dezvoltare personală și profesională.

Prin dotarea modernă a laboratoarelor și atelierelor răspundem cerințelor de satisfacere a nevoilor elevilor școlii noastre, asigurându-le o pregătire la nivelul standardelor, dezvoltându-le creativitatea, spiritul întreprinzător, gândirea critică, capacitatea de asumare a responsabilităților, flexibilitatea, capacitatea de comunicare și adaptare la condițiile sociale actuale.

 

Asumarea răspunderii

Valorile promovate sunt:

  • Profesionalismul - a fi cel mai bun în domeniul său de activitate
  • Integritatea - a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acționa onest în gând și în faptă.
  • Adevărul - a cunoaște și a reda realitatea obiectivă;
  • Respectul - a arăta considerație față de oameni, față de autorități, față de proprietate și, nu în ultimul rând, față de propria persoană.
  • Responsabilitatea - a duce la îndeplinire cu consecvență obligațiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acțiuni.
  • Comunicarea deschisă - a recepționa mesajele fără blocaje și distorsiuni, ceea ce menține si îmbunătățește relațiile cu ceilalți.

” Nu pentru școală, ci pentru viață învățăm!”