Invatamant dual

Sistemul de învățământ dual este înscris în sistemul de stat gratuit, fiind susținut de Ministerul Educației Naționale. Tinerii care aleg să învețe o meserie în acest sistem beneficiază, față de programele obișnuite ale ministerului, și de un sistem bursier privat.

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_PROFESIONAL_2019.pdf

Solicitare de școlarizare în învățământul profesional
pentru anul școlar 2020-2021

  1. Date privind operatorul economic
    • Denumirea operatorului economic:..............................................................................................................

CIF/CUI:..........................................................................................................................................................................

  • Adresa: .................................................................................................................................................................
  • Date de contact:

Telefon:...................................................... Fax:..................................................................

E-mail:............................................................................

Pagina web:....................................................................

  • Persoana de contact:

Numele și prenumele:..............................................................................................................

Funcția:.......................................................................................................................................

Date de contact:

Telefon:.............................................. Fax:.......................................................

E-mail:................................

  1. Solicitarea de școlarizare

Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul profesional în anul școlar 2020-2021

Calificarea/ calificările profesională/ e solicitată/ e[4]

Numărul de locuri solicitate

  1. Precizări privind unitatea de învățământ parteneră

Avem o unitate de învățământ parteneră / cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învățământul profesional în anul școlar 2020-2021 în calificările mai sus menționate

da □ precizați unitatea de învățământ parteneră..................................................................................

  1. Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică

Calificarea/ calificările profesională/ e solicitată/ e

Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor

Da/ Nu[5]

Observații[6]

Data:................................................................. Reprezentant legal,

Funcția.....................................................................................

Numele și prenumele.............................................................

Semnătură, [ștampilă]...........................................................


Avizat,

CLDPS,

Președinte/Vicepreședinte

(numele și prenumele) Semnătura

Avizat,

CNDIPT,

Inspector

(numele și prenumele) Semnătura

Avizat,

Reprezentant al unității administrativ - teritoriale.

(numele și prenumele) Semnătura

Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021, de pe raza unității administrativ teritoriale........................................................................................................................................................................................................................

județul

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Date de contact: Adresa de e- mail/nr. de telefon/ nr. fax

Solicitarea de școlarizare

Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual

Domeniul de formare

Calificarea profesională

Nr. locuri solicitate

Nr. locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învățământ

Observații2

Total

11 Se completează câte o situație centralizată pentru fiecare unitate administrativ teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici

■' Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic.

(numele și prenumele) Semnătura


(numele și prenumele) Semnătura

Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021, din județul............................................................................................................................................................................

Nr.

crt.

Denumirea operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Date de contact: Adresa de e- mail/nr. de telefon/ nr. fax

Solicitarea de școlarizare

Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual

Domeniul de formare

Calificarea profesională

Nr. locuri solicitate

Nr. locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învățământ

Observații0

Total

Notă:

'' Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,

Avizat, CLDPS,

Președinte/Viccpreședinte

(numele și prenumele) Semnătura

Proiectul cifrei de școlarizare la învățământul profesional, pentru anul școlar 2020-2021, din județul.....................................................................................................................................................................................

Nr. crt.

Den urnirea operatorului economic

Persoana de contact din partea operatorului economic

Date de contact: Adresa de e- mail/nr. de telefon/ nr. fax

Solicitarea de școlarizare

Repartizarea cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional

Domeniul de formare

Calificarea profesională

Nr. locuri solicitate

Nr. locuri

Gradul de satisfacere a solicitărilor

Unitatea de învățământ

Observații0

Total

Notă:

" Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector Școlar General, Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,

[1] Sc completează conform Nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, aprobate prin HG 844/2002, cu modificările și completările ulterioare

[2] Indicarea preferinței pentru o unitate de învățământ este opțională. Alocarea pe unități de învățământ a cifrei de școlarizare

în învățământul profesional dual se va realiza ținând cont de preferințele operatorilor economici și în funcție de posibilitățile de constituire a formațiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor referitoare la efectivelor minime și maxime de elevi în conformitate cu articolul 63, alineatul (1) litrele e1), e2) și e3). din l egea educației naționale nr. 1/2011] cu modificările și completările ulterioare V' A

[3] Cerință în conformitate cu articolul 25, alineatul (4) lit. c) din Legea nr. 1/201 I. cu modificările și completările ulterioare

[4] Se completează conform Nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar. aprobate prin HG S44/2002, cu modificările și completările ulterioare.

[5] Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menționați „DA” (în cazul în care veți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau NU (în cazul în care nu puteți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).

' Vă rugăm să includeți în colana „Observații” eventuale mențiuni pe care le considerați relevante privind susținerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învățământ și eventuale alte facililăți/forme de sprijin pentm elevi oferite de firmă.

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_PROFESIONAL_2019.pdf

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_DUAL_2019.pdf

(Antet operator economic) (Nr. de înregistrare)

Solicitare de școlarizare în învățământul dual

pentru anul școlar 2020-2021

  1. Date privind operatorul economic
    • Denumirea operatorului economic:..............................................................................................................

CIF/CUI:..........................................................................................................................................................................

  • Adresa:..................................................................................................................................................................
  • Date de contact:

Telefon:..................................................... Fax:........................................................................

E-mail:.............................................................................

Pagina web:....................................................................

  • Persoana de contact:

Numele și prenumele:...............................................................................................................

Funcția:........................................................................................................................................

Date de contact:

Telefon:............................................... Fax:.......................................................

E-mail:.................................

  1. Solicitarea de școlarizare

Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul dual în anul școlar 2020- 2021:

Calificarea profesională solicitată[1]

Numărul de locuri solicitate

  1. Precizări privind unitatea/unitățile administrativ teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită școlarizare și preferințe privind unitatea de învățământ pentru încheierea contractului de parteneriat

Județul

Localitatea

Unitatea de învățământ parteneră preferată[2]

Menționăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unității noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare.

Menționăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice.[3]

Menționăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate și detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învățământ și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea școlară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru școlarizare în învățământul profesional dual.

Data:................................................................. Reprezentant.. legal,

Funcția................................................................................

Numele și prenumele........................................................

Semnătură, [ștampilă].....................................................

 

MATERIALE UTILE PENTRU IMPLICAREA UNUI OPERATOR

Legislație în vigoare:

Organizare și funcționare învățământ dual

  1. OMEN 3554/2017 privind aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual stat

Fundamentare cifră de școlarizare învățământ dual

  1. OMEN nr. 5108/2019 privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, precum și a modelelor pentru avizarea de către Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și unitatea administrativ-teritorială, a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional
  2. Model solicitare de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021

Admitere învățământ dual

  1. OMEN nr. 3556/2017 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și desfașurare a admiterii în învățământului dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor
  2. OMEN 5087/2019 privind organizarea, desfășurarea și calendarul admiterii în învățământul profesional de stat și în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021

Contract de parteneriat și contract individual pentru învățământul dual

  1. Contractul de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual, aprobat prin OMEN nr. 3554/2017;
  2. OMEN nr. 4798/2017 privind aprobarea Contractului de pregatire practică a elevilor din învatamantul dual

Planuri de învățământ/ Programe școlare/ Standarde de pregătire profesională/ Nomenclator

  • OMEN 3914/2017 referitor la aprobarea Reperelor metodologice privind proiectarea curriculumului în dezvoltare locală (CDL), pentru clasa a IX-a și a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică și învățământul profesional
  • OMEN nr. 3915/2017 privind aprobarea Planurilor de învățământ și a programelor școlare pentru cultura de specialitate și pregătirea practică comasată / stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală - CDL, pentru clasele a X-a, învățământ liceal filiera tehnologică și învățământ profesional
  • OMENCS nr. 4457/2016 privind aprobarea Planurilor de învățământ și a Programelor școlare pentru cultura de specialitate și pregătirea practică săptămânală din aria curriculară Tehnologii, precum și pentru stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală CDL, pentru clasele a IX-a, învățământ liceal filiera tehnologică și învățământ profesional
  • OMENCS nr. 4121/2016 privind aprobarea Standardelor de pregătire profesională pentru calificări profesionale de nivel 3 și 4 Cadrul național al calificărilor, pentru care se asigură pregătirea prin învățământul profesional și tehnic
  • OMENCS nr. 3742/2016 privind aprobarea modelului Suplimentului descriptiv la certificatul de calificare/certificatul de calificare profesională, EUROPASS;
  • OMEN nr. 3152/2014 privind aprobarea planului - cadru de învățământ pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani;
  • OMEN nr. 3218/2014 privind aprobarea planului - cadru de învățământ pentru învățământul profesional special;
  • OMEN nr. 4437/2014 referitor la aplicarea programelor școlare în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani și în învățământul profesional special, începând cu anul școlar 2014-2015, precum și pentru aprobarea programei școlare pentru consiliere și orientare, curriculum diferențiat pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a și a XI-a (valabil în anul școlar 2017-2018 prin articolele 1, 3 și 4);
  • OMECS nr. 3684/2015 privind aprobarea Planurilor de învățământ pentru cultura de specialitate și pregătirea practică din aria curriculară Tehnologii, precum și pentru stagiul de pregătire practică (curriculum în dezvoltare locală - CDL), pentru clasele a X-a și a XI- a, învățământ profesional de stat cu durata de 3 ani (valabil în anul școlar 2017-2018 pentru clasa a XI-a învățământ profesional);
  • OMECS nr. 5058/2015 privind aprobarea programelor școlare ale modulelor pentru cultura de specialitate, pregătire practică și stagii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii pentru clasa a X-a și a XI-a, învățământ profesional cu durata de 3 ani (valabil în anul școlar 2017-2018 pentru clasa a XI-a învățământ profesional);
  • OMECS nr. 5293/2015 privind aprobarea Structurii standardului de pregătire profesională din învățământul profesional și tehnic;
  • HG nr. 1555/2009 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare
  • HG nr. 866/2008 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare, cu modificările și completările ulterioare

Certificare

  • OMEN nr. 4435/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenții învățământului profesional

Promovare învățământ profesional, inclusiv dual

  • Platfoma informatică a CNDIPT http://www.alegetidrumul.ro/ - portalul de informare al tuturor elevilor, profesorilor și reprezentanților companiilor ce sunt interesați de urmarea unei rute în învățământul profesional și tehnic, precum și de dezvoltarea unei opțiuni de educație și pregătire practică care vizează integrarea mai ușoară a viitorilor absolvenți pe o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare.

Cadru normativ general

  • HG nr. 918/2013, privind aprobarea Cadrului național al calificărilor
  • HG nr. 567/2015 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor
  • OUG nr. 117/2013 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul învățământului
  • OUG nr. 49/2014 privind instituirea unor măsuri în domeniul educației, cercetării științifice și pentru modificarea unor acte normative
  • OUG nr. 94/2014 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educație
  • HG 951/2017 privind modalitatea de subvenționare de către stat a costurilor pentru elevii care frecventează învățământul profesional (inclusiv dual)
Ordin aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual

Bucuresti / Data 4 Septembrie 2019 / Document ORDIN nr 5108 / Semnat de Ministru interimar Valer-Daniel BREAZ /

Descarca/Vezi document in original 02_OMEN_5108_2019_Calendar_cifra_de_scolarizare.pdf sau http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/217964

ORDIN 5108


Privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, precum și a modelelor pentru avizarea de către Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social, Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic și Unitatea Administrativ-Teritorială, a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional.

În temeiul prevederilor art. 23 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.554/2017, și ale art. 9 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016,în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației naționale, interimar, emite prezentul ordin.

MINISTRUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE
emite prezentul ordin:

Art. 1. Se aprobă Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, prevăzut în Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. Se aprobă modelele pentru avizarea de către Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic (CND1PT) și Unitatea Administrativ Teritorială (UAT), a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional, prevăzute în Anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. Direcția generală învățământ secundar superior și educație permanentă, Direcția minorități, Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ profesional și tehnic duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea 1.


Anexa nr. I

Nr. crt.

Etapa/ Acțiunea

Termen de finalizare etapă/ acțiune Perioada

Informarea operatorilor economici și a autorităților publice locale cu privire la intrarea în vigoare a Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021

1

Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) realizează, cu sprijinul Camerelor de Comerț și a instituțiilor reprezentate în Comitetele Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social acțiuni de informare și popularizare în rândul operatorilor economici și al unităților de învățământ profesional și tehnic privind calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021. Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) publică pe site-ul instituției calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021.

până la

30 septembrie 2019

2

Inspectoratul Școlar Județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) informează autorităților administrației publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de școlarizare și încheierea contractelor de parteneriat pentru învățământul dual

până la

30 septembrie 2019

Realizarea propunerilor privind locurile în învățământul dual și în învățământul profesional

învățământ dual

3

Operatorii economici transmit la CNDIPT solicitările de școlarizare în învățământul dual, conform modelului de solicitare, din anexa nr. 2 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017, prezentată și în Anexa la prezentul calendar.

Notă: Solicitările operatorilor economici se pot transmite prin e-mail la adresa registratura. cndiptCcvgmad. com.

până la

22 noiembrie 2019

4

CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici și transmite către inspectoratele școlare și unitățile administrativ teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea, situația solicitărilor operatorilor economici pentru școlarizare în învățământul dual.

până la

29 noiembrie

2019

5

ISJ/ ISMB analizează solicitările operatorilor economici, în conformitate eu obligațiile prevăzute la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017 și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări.

până la

6 decembrie 2019

6

CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel județean și inițiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluțiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel județean. CNDIPT formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici.

până la

11 decembrie 2019

7

ISJ/ ISMB definitivează situația cu locurile propuse pentru învățământul dual, conform anexei nr. 3 la ordin.

până la

12 decembrie

2019

învățământ profesional

8

Operatorii economici înaintează unităților de învățământ profesional și tehnic sau inspectoratelor școlare solicitările de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021, conform modelului prevăzut în anexa la prezentul calendar.

până la

22 noiembrie

2019

9

Unitățile de învățământ profesional și tehnic1 încheie contracte cadru cu operatorii economici pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stat și înaintează la ISJ/ ISMB propunerea privind numărul de locuri în învățământul

până la

29 noiembrie rl 2019

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional, pentru anul școlar 2020-2021

profesional, împreună cu contractele-cadru încheiate.

10

ISJ/ ISMB analizează solicitările operatorilor economici și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse ia învățământul profesional, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexei nr. 4 la ordin.

până la

6 decembrie 2019

11

CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel județean și formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici

până la

1 1 decembrie

2019

12

ISJ/ ISMB definitivează situația cu locurile propuse la învățământul profesional, conform anexei nr. 4 la ordin.

până la

12 decembrie 2019

Analiza și avizarea propunerilor locurilor solicitate de operatorii economici pentru învățământul profesional și învățământul dual

13

ISJ/ ISMB organizează ședință CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și pentru învățământul dual.

La ședința CLDPS participă reprezentanții operatorilor economici care au solicitat școlarizare în învățământul dual, ai unităților administrativ teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea în învățământul dual de către operatorii economici și directorii unităților de învățământ propuse să școlarizeze învățământul dual.

12- 19 decembrie 2019

14

ISJ/ ISMB transmit la unitățile de învățământ și la unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unitățile de învățământ respective situația locurilor repartizate pentru învățământul dual, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin.

ISJ/ ISMB informează unitățile de învățământ cu privire la numărul de locuri repartizat pentru învățământul profesional, avizat de CLDPS și CNDIPT.

ISJ/ ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de școlarizare la învățământul dual și învățământul profesional, conform anexelor 2-4 la ordin.

16-20 decembrie 2019

15

Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare avizată de ISJ/ ISMB pentru învățământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor.

până la 17 ianuarie 2020

15

Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare avizată de ISJ/ ISMB pentru învățământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor.

până Ia 17 ianuarie 2020

16

ISJ/ ISMB organizează ședință CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru IPT.

Notă: Planificarea întâlnirilor de lucru ale CLDPS se realizează cu consultarea coordonatorului regional din partea CNDIPT. instituție care asigură coordonarea metodologică a activităților CLDPS. La întâlnirile CLDPSparticipă coordonatorii regionali din partea CNDIPT

13- 17 ianuarie 2020

17

ISJ/ ISMB aprobă proiectul planului de școlarizare în Consiliul de Administrație.

până la 20 ianuarie 2020

18

ISJ/ ISMB elaborează varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare și o transmite la MEN și la CNDIP T.

Varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare transmisă la CNDIPT va fi însoțită de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unitățile de învățământ cu operatorii economici și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ, pentru învățământul dual. Varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare cuprinde anexele 2-4 la ordin și anexele referitoare la învățământul liceal, profesional, dual și postliceal conform Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari. preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform in vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2020-2021.

până la 20 ianuarie 2020

19

CNDIPT transmite către Ministerul Educației Naționale, situația centralizatoare a planului de școlarizare pentru învățământul profesional și învățământul dual precum și Nota de informare privind avizarea de către CLDPS și CNDIPT a cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic.

27 ianuarie

2020"-^

Notă: Modelul Contratului-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stal este cel din anexa nr.1 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin OMENCS nr. 5033/2016. Modelul Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual este cel din anexa la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin OMEN nr. 3554/2017.'

 Anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor 

Anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare in învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021

Formular solicitare de școlarizare în învățământul dual

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_DUAL_2019.pdf


Formular solicitare de școlarizare în învățământul profesional

Descarca formular pdf 03_Solicitare_operator_PROFESIONAL_2019.pdf

Bucuresti / Data 4 Septembrie 2019 / Document ORDIN nr 5108 / Semnat de Ministru interimar Valer-Daniel BREAZ /

Descarca/Vezi document in original 02_OMEN_5108_2019_Calendar_cifra_de_scolarizare.pdf sau http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/217964

 

CALENDAR DE ACȚIUNI ȘI ACTIVITĂȚI SPECIFICE

- implicarea operatorului economic în învățământul dual -

STABILIREA CIFREI DE ȘCOLARIZARE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021

Până la data de 22 noiembrie 2019

Participarea la acțiuni de informare organizate la nivel local/ județean (organizate de Inspectoratul Școlar, Camere de Comerț, autorități publice, instituții reprezentate în Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social etc)

Până la data de 22 noiembrie 2019

Transmiterea la Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) a solicitărilor de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021, conform modelului prevăzut în anexa la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare la învățământul dual și la învățământul profesional pentru anul școlar 2020-2021.

Până la data de 29 ianuarie 2020

Încheierea Contractelor de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual cu unitățile de învățământ profesional și tehnic și cu unitatea administrativ teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ în vederea școlarizării elevilor în învățământul dual.

PREGĂTIREA ADMITERII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DUAL PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021

Până la data de 10 februarie 2020

Implicarea în realizarea propunerii privind componența Comisiei de admitere din unitatea de învățământ, din care face parte și reprezentantul operatorului economic

Până la data de 24 februarie 2020

Elaborarea împreună cu unitatea de învățământ a Procedurii de admitere.

În perioada martie - iunie 2020

Implicarea în promovarea învățământului dual în unitățile de învățământ gimnaziale, alături de reprezentanții unităților de învățământ profesional și tehnic cu care organizează școlarizarea. În acest scop, este recomandat ca operatorii economici să se implice în promovarea calificărilor profesionale din oferta educațională în cadrul:

  • vizitelor elevilor din gimnaziu în companiile pe care le reprezintă operatorii economici;
  • întâlnirilor organizate la nivelul unităților de învățământ cu elevi din gimnaziu și cu părinții acestora, pe baza unui grafic stabilit de comun acord cu Inspectoratele școlare;
  • acțiunilor organizate de inspectoratele școlare pentru promovarea învățământului dual.

În perioada 18-29 mai 2020

  • Participarea la Târgul ofertelor educaționale

 

ADMITEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DUAL

07-08 iulie 2020

Participarea operatorului economic la derularea probelor eliminatorii, dacă au fost stabilite de acesta cu unitatea de învățământ.

13-14 iulie 2020

Participarea operatorului economic la derularea probelor admitere, dacă acestea au fost solicitate de acesta cu unitatea de învățământ, în cazul în care s-a decis susținerea de probe de admitere indiferent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile.

21 iulie 2020

Finalizarea primei etape de admitere la învățământul dual, moment în care se vor cunoaște și numărul de elevi înscriși în această etapă.

27 - 29 iulie 2020

Participare la probele eliminatorii sau de admitere pentru a doua etapă de admitere în învățământul dual, acolo unde s-au decis organizarea lor.

31 august 2019

Finalizarea celei de-a doua etape de admitere la învățământul dual, moment în care se vor cunoaște și numărul de elevi înscriși în această etapă.

AVANTAJE OPERATORI ECONOMICI

Cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale, sunt considerate cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal. (art. 25, alin. (9), art. 28):

ART. 25 - Cheltuieli

Art. 25 (9) Sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal cheltuielile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale.

ART. 28 - Amortizarea fiscală

(1) Cheltuielile aferente achiziționării, producerii, construirii mijloacelor fixe amortizabile, precum și investițiile efectuate la acestea se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării potrivit prevederilor prezentului articol.

(3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:

  1. mijloacele fixe deținute și utilizate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale;
  2. investițiile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale.

ART. 62 - Venituri neimpozabile - următoarele venituri nu sunt impozabile:

o1) bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale;

ART. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate

(41) Sunt cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, în conformitate cu reglementările legale din domeniul educației naționale, cu excepția cheltuielilor cu amortizarea care sunt deductibile potrivit prevederilor alin. (4) lit. d).

Operatorii economici pot să se implice activ în formarea profesională a elevilor, iar la absolvirea acestora, pot selecta spre angajare pe cei mai buni dintre aceștia, beneficiind astfel de forță de muncă calificată.

 

NEVOI DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE ȘI A TUTORILOR DE PRACTICĂ DIN COMPANII

În vederea corelării aspectelor teoretice și a celor practice, este recomandat ca operatorul economic să organizeze întâlniri periodice pe parcursul școlarizării în învățământul dual cu cadrele didactice care predau module de specialitate în vederea actualizării cunoștințelor acestora în concordanță cu noile tehnologii apărute pe piața muncii. Astfel, se pot organiza stagii de pregătire la operatorul economic în care se pot aborda și aspecte privind pregătirea pedagogică a tutorilor care sunt desemnați de către acesta să urmărească dobândirea rezultatelor învățării de către elevii participanți la stagii de pregătire practică în companie.

Generate the CSS style for border radius, fonts, transforms, backgrounds, box and text shadows with the online CSS code generators.

 

resized oferta educationala 24 25

 

Preventie Covid-19

Platforma nationala de vaccinare

vaccinare-covid.gov.ro 

 

poarta masca 2

 

Dimensiune Europeană

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” este o instituție de învățământ ce dă sens dimensiunii europene, oferind elevilor posibilitatea pregătirii profesionale în mai multe domenii: pentru liceu- în domeniul textil, al tehnicii de calcul, electromecanic și al proiectării CAD; pentru școală profesională de 3 ani - în domeniul textil, al mecanicii auto, al operării pe mașini cu comandă numerică și al esteticii și igienei corpului omenesc.

Liceul Tehnologic „Mihai Busuioc” urmărește formarea personalității autonome și creative a elevilor, asigurând o pregătire de înaltă calitate pentru dezvoltarea intelectuală, socială și profesională, bazată pe cunoștințe de cultură generală și formarea de competențe profesionale, în vederea adaptării socio-economice care să le permită elevilor exercitarea unei profesii, continuarea studiilor în învățământul superior sau realizarea propriei afaceri.

 

Dezvoltarea comunității locale

Misiunea școlii este să asigure formarea de cetățeni activi, capabili să intre în competiția de pe piața muncii locale și europene. Promovăm accesul egal la educație pentru atingerea calității serviciilor educaționale, printr-o comunicare deschisă și permanentă cu partenerii educaționali și sociali pentru transformarea școlii într-o sursă de dezvoltare a comunității locale. Misiunea școlii este de a fi deschisă pentru toți cetățenii, spre a le oferi șanse egale de dezvoltare personală și profesională.

Prin dotarea modernă a laboratoarelor și atelierelor răspundem cerințelor de satisfacere a nevoilor elevilor școlii noastre, asigurându-le o pregătire la nivelul standardelor, dezvoltându-le creativitatea, spiritul întreprinzător, gândirea critică, capacitatea de asumare a responsabilităților, flexibilitatea, capacitatea de comunicare și adaptare la condițiile sociale actuale.

 

Asumarea răspunderii

Valorile promovate sunt:

  • Profesionalismul - a fi cel mai bun în domeniul său de activitate
  • Integritatea - a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acționa onest în gând și în faptă.
  • Adevărul - a cunoaște și a reda realitatea obiectivă;
  • Respectul - a arăta considerație față de oameni, față de autorități, față de proprietate și, nu în ultimul rând, față de propria persoană.
  • Responsabilitatea - a duce la îndeplinire cu consecvență obligațiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acțiuni.
  • Comunicarea deschisă - a recepționa mesajele fără blocaje și distorsiuni, ceea ce menține si îmbunătățește relațiile cu ceilalți.

” Nu pentru școală, ci pentru viață învățăm!”